2013. augusztus 31., szombat

Eredmény

Sziasztok!
Itt az ideji utolsó eredményhirdetés.
Elsőnek véleményt adok a novellákról, és utánnatkinthetőek meg a helyezések. Kérek mindenkit, hogy olvassa el figyelmesen a vélemyényt!
Nehéz dolgom volt, mert 4 novella került elbírálásra, és csak 3 lehetett dobogós! Terszészetesen az az ember, aki nem kapott semmijen helyezést, az is fantasztikusat alkottt, és köszönjük neki.
Köszönöm mindőtöknek, hogy megírtátok e "mini" novellákat.

Nézzük az értékelést! 

Lana novellája: A feje tetejére fordult világ
 Az első néhány sor igazán megfogott. Nagy igazságokat írtál le, hisz ha történik velünk valami, az első ami eszünkbe jut: Mért pont én? Mért nem más?
Aztán megláttam ezt a mondatot: A kórház ágyát nyomva töprenghetnék nap hosszakat, hogy hol is rontottam el a szánalmas életemet, de pechemre még egy amnéziát sem kaptam el, hogy az egészet elfelejtsem. A mondat első része feltételes módba van, írva míg a többi nem. Sokkal értelmesebb lett volna így leírva: A kórház ágyát nyomva töprengem nap hosszakat, hogy hol os rontottam el a szánalmas életemet, de pechemre még amnéziát sem kaptam el, hogy elfelejtsem az egészet.
Mikor elmesélte a történetet, a körülményeket, agy laktak,a hányinger fogott el. De komoylan, hogy lehet valaki ennyire szánalmasan undorító és nemtörődöm?
De a történetben pozitív szereplő, Andrew kimenti a lányt, és segít neki túl jutni.
Az elgondolkodtató, hogy még a lány az utcákat járt, addig hol volt a srác? Mért nem kereste?
Kicsit befejezetlennek tűnik. A végére odaírhattál volna egy vallomást is.
A történet ezen kívül tetszett, és ahogy a komikból is lehet következtetni, megható volt!
Gratulálok!

Mészáros Angéla novellája: Don't let me go
Az első mondatban, a második szót E/1-ben írtad, még a többit többesszámban. Erre figyelj máskor oda, mert így értelmetlen. A vesszők után is szoktunk ütni egy szóközt. A Január 1-jei bejegyzés, a média, hétköznapi emberek viselkedéséről teljesen igaz. Mindenki elítéli a hírességeket, pedig nem is ismerik őket, nem járták végig azt az utat, amit ők.
Találtam benne pár helyesírási hibát, főként a szavak leírásánál...
Jó poénok vannak benne, viszont az elején kicsit idegesítő volt, hogy a lány titkolózik, aztán mikor bejelentette, hogy megfog halni....Hát meglepődtem, és nem kicsit.
A lányutolsó napjai igazán meghatóak voltak, hogy bemutatja, hogy élvezi ki az utolsó napjait, és nem keseredik el...
Az utolsó előtti bekezdés a jövőből nagyon érdekes. Őszinte és megható. Hisz őszintén beszél arról, amit átél, és tudja, hogy nincs egyedü, hisz Rose vele van.
A legutolsó sorokat egy kivülálló szemszögéből csodálhatjuk, megértés sugárzik belőlük, pedig nem is lehet átérezni a kínt...
Nagyon tetszett a novella, és jól tettem, hogy bekészítettem a papírzsepit! 
Gratulálok!

Kovács Réka novellája:  A dílerem
Szépen, tartalmasan leírtad az előző életét, majd a vallomást.
Szerintem az űrlényes poént kihagyhattad volna belőle, és ha sokk érte volna, amiért megtudta az igazságot, akkor csendben ült volna és nem lett volna képes a tiltakozásra.
Utánna egy kicsit hiányosan írtad le a következményket.
A csaladja viselkedése is aggasztó volt, hisz ha a gyerek hullámvölgyben van, akkor nem az a megoldás, hogy nem foglalkozunk vele; ilyenkor segíteni szokás.
Az utánna következő részek is nagyon összecsapottnak tűntek. Nem a hosszával volt bajom, hanem, hogy igazán leírhattad volna hosszabban, részletesebben az eseményeket, személyeket. Viszont a végén nem erre a befejezésre számítottam, de nagyon tetszett.
Megható, érdekes novella volt, élmény volt olvasni!
Gratulálok!
Veronika novellája: Kockáztass
Az időjárási körülmények bemutatása rendkívül jó kezdet volt. Ott szépen leírtál mindent, de ahogy haladtam tovább, úgy tűnt, mintha kapkodnál.
Folyton csak párbeszédeket láttam, és semmi leírást a körülményekről! Semmit a cselekményekről sem, csak mindenhol beszéltek. Az első pár sornál még nem idegesített, de utánna...
Zavart, hogy nem tudom mi történik, mert nem volt leírás, magyarázat. A bálnál legalább elvártam volna, hogy leírd, hogy nézett ki, de semmi!
A történet is furcsa volt, hogy találkoznak és máris randi? Aztán az ajtó előtt épp a fontos résznél felbukkan a testvére a lánynak, és minden széthullik. Aztán Nick a bálon mond neki pár szót és minden rendben? Tudomásom szerint a lányok nem ennyire....hülyék? Vagy nem is várunk már arra manapság, hogy bizonyítsanak? Hiszünk minden szavunknak?
Ezektől eltekintve nem volt rossz novella, de a fentiekre mindenképp ügyelj, ha legközelebb írni kezdessz!
Gratulálok!


És íme a helyezések:
Oklevelet kap, mert tényleg tetszett a munkája, és mert keményen dolgozott:
Veronica:


3. Helyezés lett, de nagyon, nagyon tetszett a munkája:
Mészáros Angéla:

2. Helyezés lett, de nem sok hiányzott a győzelemhez:
Kovács Réka:

És 1. Helyezett lett..Kizárásos alapon: Lana
Nagyon tetszett a munkája, és első helyetést megérdemli a nagyszerűen fogalmazott, létrehozott művéért!

Nos köszönöm mindannyiótoknak a kemény munkát! Ügyesek voltatok! Okleveleket nyugodtan kirakhatjátok a blogjaitokra, hisz megérdemlitek!
Gratulálok, Lányok!

2 megjegyzés:

  1. Szia!
    Úristen. Komolyan első lettem? Júj... köszönöm szépen ♥.

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm :D hát igen,sok helyesírási hibám volt,de elfelejtettem elolvasni előtte,de most már mindegy :D máskor jobban figyelek :)

    VálaszTörlés