2014. augusztus 26., kedd

*2. Interjú*

Sziasztok, Kedves Olvasók!
Megérkeztem a második interjúmmal, amit a Without Shadow szerzőjével, Barbara Rikki Cartlanddal csináltam.

1. Honnan jött az, hogy blogolni fogsz? Csak úgy eszed bejutott, és "mért ne?", vagy hosszú tervezés eredménye?

Kezdetben csak papírfecnikre írogattam. Akkor még azt se tudtam mi fán terem a blog. Majd a barátnőm mutatott egy Jonas Brother fanfictiont, amit elkezdtem olvasgatni. Többször felmerült bennem, hogy én is kirakom, amit eddig írtam. Sokáig nem mertem, végül aztán megjött a bátorságom és 2012 decemberébe regisztráltam. Szóval barátnőmnek köszönhetem.

2. Hány blogod volt eddig, és tervezel-e újakat? 

Elég sok blogot vezettem, azt hiszem 6-7 blogom volt összesen. Ebből jelenleg három aktív. Új blogot szeretnék majd, de csak ha a mostani történetesemet befejezem. Nehéz egyszerre többet írni szerintem. 

3. Mit jelent neked az írás? Egyszerű kikapcsolódásból írsz, vagy ezzel is szeretnél foglalkozni? 

Kikapcsolódás a számomra. Ilyenkor nem foglalkozom a gondjaimmal, egy teljesen új világba csöppenek, ami megnyugtat. Számomra az önmegvalósítást jelenti, egy saját képzeletbeli világot. Többen ajánlották, hogy próbáljam meg kiadatni a történeteimet. Talán egy napon megpróbálom, de még fejlődni szeretnék. Ami ugye sosem árt.

4. Van írás közbeni rituáléd? Zene, film a háttérben, stb?

A zene! Szinte elválaszthatatlan kelléke az írásnak. Nem tudnék csendben gépelni. Leginkább este jön meg az ihlet vagy utazás közban. De persze néha egy-egy film vagy kép is megtud ihletni. 

5. Mi a legfontosabb szerinted egy írónak, ahhoz, hogy szeressék az emberek a műveit és meg is vegyék őket? 

Szerintem a legfontosabb, hogy ő is szeresse a történetet, amit ír, mert ez érződik, és az olvasókat jobban megtudja érinteni. Mert akinek ez csak munka és kényszerből csinálja, az a művein is látszódik. Emellett szeresse az olvasót, legyen nyitott feléjük, mert egy öntelt író kevésbé szimpatikus, mint egy kedves és barátságos személy.

6. Van olyan ember az életedben, aki erőt és öltetet ad az íráshoz? 

Igen, a barátom. Bár ő inkább erőt ad, mint ötletet. Na meg persze az olvasóim, ők adják a legnagyobb erőt és inspirációt a folytatásra. 

 7. Mi az a 3 szó, ami szerinted legjobban jellemzi a blogot, és mért pont ezek?

Természetfelettiség, kiszámíthatatlanság és emberi kapcsolatok. Az első szerintem eléggé egyértelmű, szeretem a misztikus elemeket. főleg ha azt a saját elképzeléseim szerint gyúrom össze. Igyekeztem olyan témát megfogni, ami még kevésbé felkapott, mint a vámpírok vagy a vérfarkasok. Mivel valahogy a legtöbb filmet és könyvet hamar átlátom, ezért szeretek egy kicsit játszani a rejtélyes dolgokkal, a meghökkentő titkokkal, amitől kevésbé lesz annyira kiszámítható az esemény. Az utolsó pedig eléggé átfogó fogalom, mivel a történet nem csak a romantikával foglalkozik vagy a barátsággal, hanem olyan emberi értékekkel, mint például a bizalom megléte vagy elvesztése.

8. A blogodban lejátszódó történetben van olyan esemény, aminek van egy kis köze az életedhez, vagy semmi kapocs nincs? 

Igen van. A történet eleje, még a realisztikus világban játszódik, azaz a gimiben. A saját tapasztalataim tették lehetővé, hogy valósághűre formázzak egy-egy szituációt. A karakterek többsége is létező személyiségek, de nem lehet kimondottan ráhúzni valakire egy adott személy stílusát. A környezetemben lévő emberek jellemzői közt válogattam és keltettem életre őket. 

9. Hogyan született meg a blog történetének ötlete anno? 

Pontosan hat éve kezdődött. Kerestem valami olyan könyvet, ami magával ragad és megfog. Persze sikertelenül, így elhatároztam, hogy akkor írok egyet a magam szórakoztatására. Egy rövidke krimi novellának indult egy kis romantikával fűszerezve. Aztán valahogy elkezdett önállósodni a történet, egyre több és meghökkentőbb ötlet jutott az eszembe és onnantól kezdve tudtam, hogy el kell kanyarintanom a szálakat a misztikum felé. Nem volt megállás. Biztosan jól ismerik egyesek azt az érzést, amikor már nem ő irányítja a történetet, hanem a szereplők maguk. 

10. Hogyan működik nállad egy új rész megszületése? Több napos, vagy pár órás meló? 

Az elején pár óra alatt megírtam egy fejezetet, de azok a részek elég kezdetlegesek voltak. Azóta már vagy háromszor átírtam, mire számomra elfogadható minőségűre sikerült formázni. Most már kicsit tapasztaltabbnak érzem magam, és úgy mond sokkal megfontoltabban írok. Ezért van, hogy napokig, hetekig is elhúzódik, mire megszületik a fejezet. Bár leginkább időhiány miatt tart sokáig egy rész megírása. Ha viszont megszáll az ihlet, elég pár óra. 

+1. Az olvasók számíthatnak harmadik évadra?

Őszintén, még nincs konkrétan tervbe vésve, de úgy érzem, hogy kelleni fog még egy évad, hogy a történet teljes és kerek legyen. Inkább úgy fogalmazok, hogy szeretném ha lenne. 


Köszönöm szépen Barbarának, hogy megcsinálhattam vele ezt. Őszintén örülök, hogy  a blogodra akadtam, mert nagyon megtetszett!
Sok sikert a továbbiakban!
Xoxo, Dodó 

2 megjegyzés:

  1. Itt is szeretném megköszönni a lehetőséget, és a remek kérdéseket! Neked is további jó blogolást ;) puszi<3

    VálaszTörlés